انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به امکانات زیادی که دانشجویان در سطح دانشگاه برای انجام وظایف خود دارند اشاره کرد، شما در زمانی دانشجو شدید یک درصد آن امکانات در دهه های انقلاب وجود نداشت، اگر از این امکانات در دفاع از حق استفاده کنید، دیگر سیاسیون در جامعه نمی توانند سخن باطلی را رواج دهند. این استاد حوزه و دانشگاه، با پیشنهادی به دانشجویان ادامه داد، شما می توانید در جامعه دانشگاهی خود، مظلومیت های سوریه را به دانشگاهیان انتقال دهید. شما به راحتی می توانید دانشجویان را آگاه کنید در صورتی که در زمان جنگ اگر فردی می خواست از انقلاب دفاع کند باید در جبهه قطعه قطعه میشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان جدید اوباما بیان کرد، حرف هایش به حدی سخیف بود که یک انسان منصف و کمی هوشمند می فهمد که اوباما عروسک خیمه شب بازی و دروغ گویی است که از استعداد های دنیا برای منافع افراد پشت پرده استفاده می کند. حجت السلام علیرضا پناهیان با اشاره به این که رسوایی دشمنان از مقدورات الهی است بیان کرد ما باید از این حقایق برای از بین بردن ظلم و یاری مظلومین استفاده کنیم. این پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه حتی در شرایطی که به راه حق پیش می رویم نباید دست از تلاش برداریم، تاکید کرد: اگر دست از تلاش برداریم خون همه مظلومان جهان بر گردن ما است.

 

 

در ادامه نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل حجت الاسلام پناهیان در بین دانشجویان حاضر شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در شروع با بیان مقدمه ای در مورد امور و دستورات الهی، به دو امر تکوینی و تشریعی اشاره کرد.

وی امر تکوینی و تشریعی الهی، را دو امری دانست که از طرف خداوند، وجود انسان و جامعه را احاطه می کنند و ادامه داد: 

آیات زیادی در قرآن کریم وجود دارد که به این امر در کنار هم دیگر اشاره می کند.

این پژوهشگر مذهبی با مثالی به توضیح و تبیین اوامر تکوینی و تشریعی پرداخت و بیان کرد، دستورات خداوند به صورت خاص و کل برای بندگان بیان شده است.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در ادامه بیان کرد: وقتی که عوامل تشریعی و تکوینی در کنار یکدیگر نباشد، امتحان معنا ندارد. اوامر تشریعی و تکوینی ما را احاطه کرده است، اجرای اوامر تقدیری و تکوینی در اختیار ما نیست و ما باید به فرامین الهی گوش دهیم.

وی در مورد اختیار انسان در این دو اوامر گفت، انسان آزاد آزاد نیست و تا حدی تاثیر گذار است، ما اسیر دو اوامر الهی هستیم، همچنین اگر فردی بخواهد برای جامعه برنامه ریزی کند و فقط به اوامر تشریعی توجه داشته باشد، اشتباه است و باید اوامر تقدیری را نیز حساب کند.

حجت الاسلام پناهیان با جمع بندی مبحث مقدماتی خود، خاطر نشان کرد: در شرایط سیاسی نیز این دو عامل کنار یکدیگر هستند، وی با اشاره به موفقیت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی واستقرار نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری در مدیریت کلان جامعه به این دو اوامر الهی توجه اشتند.

وی با اشاره موضوع ادامه داد، هر شخص و جریان سیاسی که دچار ریزش شده ناشی از در نظر نگرفتن امر تقدیری و تکوینی بوده است. سیاسیون نباید نگرش غیرالهی به سیاست داشته باشند و در هر امری باید به مقدرات الهی توجه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در روشن شدن این مبحث به یک روحانی انقلابی اشاره کرد، که از فوت امام (ره) غیر ولایتی شد، و برای اولین بار در تلویزیون دیدم در یک دادگاهی میگفت، فلسطینی ها خود می خواهند با اسرائیل کنار بیایند و ما در ایران می گوییم مرگ بر اسرائیل و این حرف نادر بود، به مرور زمان این گونه ها شعار در دانشگاه ها رواج پیدا میکرد که به نصرت و تقدیر الهی، جریان انتفاضه شکل گرفت و بخش جدیدی از جنایت های اسرائیل برای همگان آشکار شد. بعد از این رسوایی اسرائیل، افراد دیگر هم از گفتن این گونه شعارها شرم داشتند که این نتیجه نصرت و تقدیر الهی بود.

این پژوهشگر مذهبی در مورد سازش با غرب گفت: امروز دشمن ما به مراتب وحشی تر از قبل شده است و رسوا تر از قبل عمل می کند و کسی در خواب هم نمی بیند که با دشمن جنایت گر تصور سازش داشته باشد. و این سازش به قیمت اعدام کودکان بی گناه و نشنیده گرفتن فریاد مظلومان است.

وی افزود، اکنون شرایط گذشته نیست و امکان سازش عوض شده است و اوامر تکوینی و تقدیری به میدان آمده است. این که می گویند در آخر الزمان برای فتنه دعا کنید به این سبب است که فتنه ها باعث رسوایی می  شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه در مورد مشکلات سوریه گفت، برخی که حتی ادعای مبارزه با استکبار را داشتند می گفتند ما نباید خودمان را وقف سوریه کنیم. آن ها در محاسبات سیاسی خود، به خط مقاومت که الان خط اصلی آن در سوریه قرار دارد توجهی نمی کردند. این افراد در این زمان که نتیجه فتنه های در سوریه را میبینند، آیا از موضع قبلی خود شرم نمی کنند؟

حجت السلام علیرضا پناهیان، با تاکید بر این که تکیه کردن به نصرت الهی، نباید باعث سست شدن ما در انجام وظایف شود افزود:ما باید مانند همیشه مراقب باشیم و برای قوی شدن در انجام وظایف و تاثیر گزاری بیشتر در جامعه به سرهای بریده ای فکر کنیم که در خط مقاومت بریده شدند.

وی با اشاره به امکانات زیادی که دانشجویان در سطح دانشگاه برای انجام وظایف خود دارند اشاره کرد، شما در زمانی دانشجو شدید یک درصد آن امکانات در دهه های انقلاب وجود نداشت، اگر از این امکانات در دفاع از حق استفاده کنید، دیگر سیاسیون در جامعه نمی توانند سخن باطلی را رواج دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با پیشنهادی به دانشجویان ادامه داد، شما می توانید در جامعه دانشگاهی خود، مظلومیت های سوریه را به دانشگاهیان انتقال دهید. شما به راحتی می توانید دانشجویان را آگاه کنید در صورتی که در زمان جنگ اگر فردی می خواست از انقلاب دفاع کند باید در جبهه قطعه قطعه میشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان جدید اوباما بیان کرد، حرف هایش به حدی سخیف بود که یک انسان منصف و کمی هوشمند می فهمد که اوباما عروسک خیمه شب بازی و دروغ گویی است که از استعداد های دنیا برای منافع افراد پشت پرده استفاده می کند.

حجت السلام علیرضا پناهیان با اشاره به این که رسوایی دشمنان از مقدورات الهی است بیان کرد ما باید از این حقایق برای از بین بردن ظلم و یاری مظلومین استفاده کنیم.

این پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه حتی در شرایطی که به راه حق پیش می رویم نباید دست از تلاش برداریم، تاکید کرد: اگر دست از تلاش برداریم خون همه مظلومان جهان بر گردن ما است.

وی در باره اهمیت حساسیت ما نسبت به کشور های منطقه افزود، جوانانی که در سوریه می جنگند و کودکان مظلومی که تضمینی برای زنده ماندن ندارند و زنانی که در زندان ها با شرایط سخت روزهای خود را میگذرانند فرقی با ما ندارند و ما نباید نسبت به آن ها بی تفاوت باشین. ما باید مشکلات کشورمان را به گونه ای حل کنیم که بتوانیم به سراغ مظلومین جهان برویم.

وی در پایان سخنرانی خود تاکید کرد، آمریکا جز تسلیم شدن و نوکری مطلق ما به چیزی راضی نیست، ما باید با تلاشی بیشتر در راه حق و یاری مظلومین تلاش کنیم.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">