انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در افتتاحیه این نشست که در حسینیه جماران برگزار شد، در قسمتی از سخنان خود درباره موفقیت در تشکیلات های اسلامی از زبان امام صادق (ع) گفت: هرگاه یک جمعی که با هم کار جمعی می کنند اگر 3 ویژگی را نداشته باشند دچار سستی و ملامت دشمنان می شوند. اولین این ویژگی ها این است که اگر حسد را در بین خودشان ترک نکنند مشتت خواهد شد و به نتیجه نمیرسد. دومین این ویژگی ها این است که با یکدیگر ارتباط و رفت و آمد و قلب های با محبت داشته باشند و آخرین ویژگی آن است که همکاری با یکدیگر که موجب می شود عزت فرا بگیرد.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری صبح امروز در افتتاحیه چهاردهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل حاضر شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صبح امروز و در افتتاحیه چهاردهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که در حسنیه جماران برگزار شد، در ابتدای برنامه و پس از خیرمقدم گویی علیرضا کریمی عضو شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی  و تبیین شعار این اردو که آن را "تداوم مسیر امام، اتکا بر اراده ملی، نقشه راه پیشرفت اسلامی ایرانی"؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها سخنان خود را با یادی از امام و شهدا و همینطور مرحوم آقای معین رئیسی عضو شورای مرکزی اتحادیه مستقل آغاز کرد.

وی با اشاره به شخصیت افرادی همچون آقای رئیسی به روایتی از امام صادق اشاره کرد که امام 4000 هزار شاگرد داشتند که بشدت علاقه مند امام بوده و احادیث ایشان را روایت میکردند روزی یکی از یاران ایشان از امام سوال کرد که چرا قیام نمیکنید ایشان گفتند: چون ما یار و یاوری نداریم و با اشاره به گله گوسفندی که از آنجا عبور میکرد گفتند اگر که ما اندازه این تعداد گوسفند یاور داشتیم قیام میکردیم.

محمدیان ادامه داد: آنها تنها علاقه مند امام بودند اما مرد میدان و عمل نبودند، اهل گذشت و فداکاری نبودند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به دانشجویان گفت: برای شما دانشجویانی که قلبتان مالامال از ولایت است یک عرصه هایی پیش می‌آید و گاهی شرایطی پیش می‌آید که انسان باید از جان گذشت کند، وارد میدان عمل شود، خطرات را به جان بپذیرد و خسته نشود؛ این ویژگی هایی است که علاقه مندان به امام این را نداشتند.

محمدیان با اشاره به روایتی دیگر گفت: یکی از خراسانی ها نزد امام صادق رسید و پرسید شما چرا قیام نمیکنید؟ حضرت از او پرسید که فکر میکنید ما چقدر یاور داریم؟ آن یار امام در پاسخ گفت: وقتی من به اینجا می‌آمدم حداقل 100 هزار شمشیرزن آماده به جنگ برای شما وجود داشتند حضرت به یک نفر از فرمودند که تنور خانه را روشن کنید تا داغ شود، زمانی که تنور داغ شد خطاب به مرد گفت که داخل تنور بشو، اما مرد به داخل تنور نرفت، یکی از یاران امام که هارون مکی نام داشت داخل تنور رفت و به دستور امام هم سالم از تنور خارج شد.امام صادق از آن مرد خراسانی سوال کرد که آیا مانند این مرد در خراسان وجود دارد؟ مرد خراسانی در جواب گفت: به خدا یکنفر هم وجود ندارد.

حجت الاسلام محمد محمدیان با اشاره به زمان دفاع مقدس گفت: یک روزی در ایران چنین تنوری روشن شد و 8 سال طول کشید و گاهی چنان آتش می‌گرفت، بعضی گریه می‌کردند، شناسنامه دست کاری می‌کردند تا به داخل این تنور بروند بعضی از آنها حتی یکبار هم فرصت نکردند امام را ببینند، به اینگونه رفتار میگویند وفاداری و مهمترین ویژگی یاران امام زمانی وفاداری ایشان است. اما سوالی در اینجا مطرح می‌شود که امروز اگر تنور روشن شود چند نفر به درون این تنور می‌روند؟

محمدیان در مورد موفقیت در تشکیلات با اشاره به حدیثی ار امام صادق گفت: هرگاه یک جمعی که با هم کار جمعی می‌کنند اگر 3 ویژگی را نداشته باشند دچار سستی و ملامت دشمنان می‌شوند. اولین این ویژگی ها این است که اگر حسد را در بین خودشان ترک نکنند مشتت خواهد شد و به نتیجه نمیرسد. دومین این ویژگی ها این است که با یکدیگر ارتباط و رفت و آمد و قلب های با محبت داشته باشند و آخرین ویژگی آن است که همکاری با یکدیگر که موجب می‌شود عزت فرا بگیرد.

 

محمدیان با اشاره به دانشجویان ادامه داد: این اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل که 16 سال است افتتاح شده آثار و برکات فراوانی در فضای آموزش عالی، فرهنگی و سیاسی بجا گذشته و همینطور نقاط عطف سیاسی داشته است و با پیروی از سخن امام صادق (ع) نقش بهتری داشته باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یکی از موضوعات مهم کشور را ارتباط با آمریکا دانست و افزود تحریم ها و فشارهایی که از طرف کشور آمریکا وارد می‌شود مشکلاتی را بیش از گذشته فراهم کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در نهاد رهبری در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خط مقاومت آمریکا به هم ریخته است و کشورهایی که خط شیعه دارند با سیاست های آمریکا تعارض دارند و آمریکا برای شکستن خط مقاومت بیش تر تلاش می‌کند.

محمدیان دو جربان را در ارتباط با آمریکا دانست: یک جریان که مشتاق و علاقه مند به همکاری با آمریکا هستند که به دو دسته افرادی تقسیم می‌شوند که گروه اول افرادی که آمریکا را ابر قدرت میدانستند و شیفته علم و تکنولوژی بودند و دوم گروهی هستند که از لحاظ اعتقادی جتی سیاسی و فرهنگی آمریکا را نمی‌پسندیدند اما برای در امان بودن نسخه سازش با آمریکا را می‌پیچند. اما هر دو گروه نتیجه مشترک دارند و راهی جز ارتباط با آمریکا وجود ندارد و با مسئولان انقلاب اسلامی آن را بپذیرند

وی در ادامه گفت: یک جریان دیگری از اول انقلاب اسلامی ایران وجود دارد و آن بدبین بودن انقلابیون و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به آمریکا است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در ادامه با اشاره به این مطلب که "از نگاه مکتبی و اعتقادی ما امروز آمریکا مظهر طاغوت است" اظهار داشت: ریشه اصلی بسیاری از مشکلات قبل و بعد از انقلاب را به آمریکا مربوط می داند. 

 

وی افزود: از جهت تاریخی بعد از روسیه و انگلستان، ایران شاهد مدیریت آمریکایی ها بود، آن هم در دوره ای که برای کشور دوره ی طلایی و بسیار مهمی بود. در آن زمان مستشاران آمریکایی که به استخدام نیروی هوایی، درآمده بودند از حق توحش برخوردار بودند.

 

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با تاکید بر این مطلب که " مشکل ما با آمریکا از مشکلات طبیعی نیست"، گفت: درواقع مشکل اصلی ما بر سر هویت انقلاب اسلامی است. حداقل معیار انقلاب این است که نمی توان آسان با نظام سلطه مبارزه کرد.

 

وی همچنین اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی، مبارزه با سلطه طلبان است.

 

شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به عواقب سازش با غرب و آمریکا به تهدیدات آن در 5بند اشاره کرد و گفت: در عرف دیپلماسی، ارتباط مذاکره به معنی معامله و داد و ستد است، حال باید تبیین کنیم چه امتیازی به آن ها بدهیم که به ما گوشه چشمی داشته باشند. در اصل آنچه که به آمریکا پیش کش کنیم در پنج دسته، خلاصه می شود.

این پنج دسته به این شرح می باشند:

 1 ) باید از حمایت فلسطین دست بکشیم.

2 ) عدم حمایت از لبنان، سوریه و بحرین را اعلام کنیم.

3 ) از رسیدن به مدارج علمی دست بکشیم.

4 ) از انرژی هسته ای دست بکشیم.

5 ) ازا حکام اسلامی خود دست برداریم.

حجت الاسلام محمدیان، در ادامه پاسخ آمریکا را در مقابل این معامله را در مقابل این پنج کار یک لبخند، یک فنجان قهوه، و شاید کم کردن تحریم ها و کم کردن از ادبیات خشن خود، عقب نشینی کنند؛ عنوان کرد.

وی افزود: به ما ثابت شده است که این ها حتی برای متحدین خود اقدامی انجام نداده اند. به عنوان مثال مصر، چهل و پنج سال با آمریکا هم پیمان است اما حالا در قاهره بیش از دو سوم مردم زیر خط فقر قرار دارند و 3میلیون نفر در قبرستان زندگی می کنند. اگر آمریکا حمایت خود را از ارتش مصر بردارد، ارتش از هم می پاشد.

خاطر نشان می شود نشست سالانه چهاردهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از 5شهریور ماه آغاز شده است که طی 3روز برگزاری این نشست مسائل آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است و از امروز شنبه این نشست به صورت رسمی در حسینیه جماران آغاز شد که تا 13ام شهیور ماه در دانشگاه تربیت مدرس تهران ادامه خواهد داشت..

  • ۹۲/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">