انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» با اشاره به اینکه اکنون در پیچ تاریخی به سر می بریم و باید تلاش همه جانبه در ساخت تمدن نوین اسلامی داشته باشیم گفت: شرایط وزیر پیشنهادی برای هدایت جامعه دانشگاهی به سمت اهداف والای نظام، مناسب نیست. وی افزود: حداقل شاخص صلاحیت، کارنامه روشن در بحث فتنه 88 است؛ اما در آن وقایع برخی عامل فتنه، برخی ناصر فتنه و برخی دیگر نیز کاسب فتنه بودند! وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس به دور از باند بازی و با کار کارشناسانه برای هر وزارتخانه وزیری مناسب تعیین کنند.

محسن راحمی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در قم، با اشاره به اقدامات مثبت علمی و دور کردن فضای دانشگاه از سیاسی بازی در هشت سال اخیر، انتخاب وزیر علومی با هدف تداوم در این مسیر را خواستار شد.

 

وی تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب را در دیدار با دانشجویان مبنی بر تلاش در حفظ دانشگاه از حرکت به سمت مسائل پوچ را یادآور شد و افزود: نقاط قوت وزیر علوم سابق این مسئله بود که با پرداختن به مسائل علمی و اولویت دادن به آن، در رشد فزاینده علمی در کشور که آمار هم نشان می دهد، تاثیرگذار بود و همچنین ایشان از سیاسی بازی در دانشگاه جلوگیری کرد.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم به اقدامات وزارت علوم در راستای اسلامی کردن دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: با وجود نقدهایی که به برخی عملکردها در رابطه با اسلامی کردن دانشگاه ها وجود دارد؛ تلاش برای حرکت در این مسیر قابل تحسین است که دولت جدید نیز باید در همین راستا حرکت کند.

 

راحمی در خصوص ویژگی های وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: ملاک، سوابق افراد است و میلی منفرد که در زمان اصلاحات معاون وزیر علوم بود، کارنامه قابل قبولی از عملکرد خود ندارد؛ چراکه در آن زمان فضای دانشگاه نه تنها سمت و سوی علمی درخوری نداشت؛ بلکه فضای سیاسی مخرب به جای کار سیاسی سازنده، هزینه هایی را برای نظام بوجود آورد.

 

وی به شرایط حساس فعلی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون که در پیچ تاریخی به سر می بریم و باید تلاش همه جانبه در ساخت تمدن نوین اسلامی داشته باشیم، شرایط وزیر پیشنهادی برای هدایت جامعه دانشگاهی به اهداف والای نظام، مناسب نیست.

 

دبیر انجمن اسلامی دانسجویان مستقل دانشگاه قم با برشمردن ویژگی برخی افراد که در فتنه دست داشتند، افزود: طبق فرمایشات رهبر انقلاب مسئولان کشور باید افرادی صالح باشند و حداقل این شاخص، کارنامه روشن در بحث فتنه 88 است؛ اما در آن وقایع برخی عامل فتنه، برخی ناصر فتنه و برخی دیگر نیز کاسب فتنه بودند که با تعطیلی کلاس های درس و امتحانات دکه کاسبکارانه سیاسی برای خود بوجود آوردند.

 

راحمی انتظار جامعه دانشگاهی از مجلس را پایبندی به ملاک های مشخص تایید صلاحیت وزرا عنوان کرد و گفت: اکنون که مردم سربلند از خلق حماسه سیاسی بیرون آمدند، نوبت نمایندگان به عنوان صدای ملت است که با در نظر گرفتن ملاک های مشخص، اعمال نظر کنند و بدون حب و بغض و به دور از باند بازی، سهم خواهی و وعده و وعید و با کار کارشناسانه برای هر وزارتخانه وزیری مناسب تعیین کنند.

 

لینک خبر

  • ۹۲/۰۵/۲۲

رای اعتماد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">