انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

سفر اردوغان به تهران را لغو کنید!

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای خطاب به وزیر امور خارجه خواستار اقدام مناسب در پاسخ به توهین نخست وزیر ترکیه به ایران شد.

در بخشی از این نامه آمده است :واکنش جنابتان نسبت به «ایران هراسی» اردوغان که روز به روز میان مردمش منفورتر می شود، حداقلی به نظر می رسد و انتظار آن است که جواب این گستاخ گویی ها را در همان شان دیپلماتیک اما به زبانی که برای مردم دوست و برادر ما در منطقه قابل فهم باشد بفرمایید، تا دروغ بزرگی که متاسفانه کج فهمی های داخلی و استکبار منشی حکام برخی کشورهای منطقه آن را ترویج داده است، بیش از این برای جمهوری اسلامی هزینه زا نباشد. لغو کردن سفر اردوغان به تهران که قرار است در آینده نزدیک رخ دهد شاید کمترین اقدام برای صدور این پیام باشد.

 

متن کامل نامه به شرح زیر است :

جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با تقدیم سلام و تحیت بهار همدلی و همزبانی دولت و ملت

 

از آنجا که در گرماگرم مذاکرات نفس گیر با کشورهای 1+5 به سر می برید، بسیار کوتاه مسئله مهم دیگری که مربوط به حوزه سیاست خارجی است را با شما درمیان می گذاریم.  همانطور که مستحضرید اظهارات بی پایه و اساس رییس جمهور ترکیه درباره سیاست های منطقه ای ایران طی روزهای گذشته مطرح شده است و مبنای تحلیل ها در رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

شبکه های معاند از چندی پیش و با استفاده تمام و کمال از اظهارات نسنجیده یکی از مشاوران ارشد ریاست محترم جمهور خط خبری «تشکیل امپراطوری ایران در منطقه» را پی گرفته اند. ما، شما و همه ملت ایران مستحضریم که این سخن گزافی بود و جز بار زحمت بر گرده مسئولین دیپلماسی و امنیتی جمهوری اسلامی ما به ازای دیگری نداشت.

علی ای حال این اظهارات رییس جمهور ترکیه که سابقه طولانی در حمایت از گروهک تروریستی داعش و دیگر گروههای تکفیری دارد نباید بی پاسخ بماند. واکنش جنابتان نسبت به «ایران هراسی» اردوغان که روز به روز میان مردمش منفورتر می شود، حداقلی به نظر می رسد و انتظار آن است که جواب این گستاخ گویی ها را در همان شان دیپلماتیک اما به زبانی که برای مردم دوست و برادر ما در منطقه قابل فهم باشد بفرمایید، تا دروغ بزرگی که متاسفانه کج فهمی های داخلی و استکبار منشی حکام برخی کشورهای منطقه آن را ترویج داده است، بیش از این برای جمهوری اسلامی هزینه زا نباشد. لغو کردن سفر اردوغان به تهران که قرار است در آینده نزدیک رخ دهد شاید کمترین اقدام برای صدور این پیام باشد.

متاسفانه این اظهارات نسنجیده و این تحلیل های پسینی شبکه های معاند درباره سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران در شرایطی رقم خورد که پاسداران دلیر مدافع مرزهای معنوی نظام اسلامی تلاش های گسترده ای در بیرون راندن گروههای تکفیری به نفع مردم مظلوم منطقه صورت داده بودند. حال آنکه در شرایط فعلی، بزرگ حامیان گروهک وحشی داعش ایران را به فعالیت تروریستی متهم می کنند. آیا مسئولین محترم در دولت به این مسائل حساس نیستند؟

در حال حاضر نیز رژیم آل سعود دیگر حامی گروهک داعش با حمایت تدارکاتی و تسلیحاتی کشورهایی نظیر ترکیه مردم مظلوم یمن را مورد تجاوز قرارداده است و شرایط اسفباری را برای مردم این کشور و منطقه به وجود آورده است. انقلاب مردم یمن بخش مهمی از تاریخ خواهد بود اگر مسلمانان منطقه من جمله مسئولین جمهوری اسلامی مانند گذشته واقف به وظایف ذاتی نظام اسلامی و عامل به آن باشند که الحمدلله چنین نیز هست.

علی ای حال منطقه انبار باروت است و هرآینه تلاشهای سربازان رشید دیپلماسی و امنیتی جمهوری اسلامی برای جلوگیری از گسترش بحران در منطقه از اهمیت بسیار برخوردار است. امیدواریم در این شرایط حساس همه به وظایفی که بردوش دارند، عمل کنند.

 

با آرزوی توفیق و صحت

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">