انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

... به انتها خیره شو ! - به قلم مصطفی روحی

| شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷ ب.ظ

به بهانه ی آغاز سال تحصیلی جدید :

برای جوجه ، زمانی لذت بخش است که سرش را از پوسته ی تخم بیرون می آورد و احساسِ بودن می کند و برای دختر یا پسر هم که دیروز دانش آموزی بوده و امروز توفیقِ جویایِ دانش بودن نصیب شان شده زمانی مسرت بخش خواهد بود که احساسِ بودن بکنند و گرنه هستند کسانی که صرفِ احساسات ، وجودِ خاکی شان را فرا گرفته و آنان را به مکان و مرتبه ای نمی رساند ! پس بنگر که در کجا پا نهاده ای !

اینجا همچون مدرسه ای ست که در آن بودی ولی با این تفاوت که استقلالت بیشتر است و گاه هم اسیر جبر زمانه و دستانِ پُر توانِ مدیران ! فلسفه ی دانشگاه را اگر نمیدانی بگذار بگویم : اینجا را ساختند تا دین و سیاست را از هم مُنفک سازند اما ایرانیان از آنجا که یکی از هنرهای شان مهندسی معکوس است آن را بیش از پیش با دین و اسلام پیوند زدند ودر تقویم روزی را نهادند به نام وحدت حوزه و دانشگاه !

قرار است چهار سال در این 140 هکتار خاک و دانشکده ، 140 واحد بگذرانی اما قرار نیست به درازای عمر نوح باشد هرچند عمر نوح هم فانی شدنی بود و بدان که این مدت کوتاه حیات تو نیز همچون سایه ی زوال ظهر ، رفتنی است .

در اینجا تربیتی خواهی یافت که مادرش خودت هستی ... و مگر مربی حقیقی و اصلی فرزند ، مادر نیست ؟ پس به مادرِ وجودت بسپار که دستِ دلت را رها نکند تا مبادا .... . و اینجا حیاتی می دهند که اگر قدر بدانی شهدش را افزون کنند و اگر هم ناسپاسی کنی از زهر مار هم ، درد آورتر سازند .

شب را به غفلت ، صبح مکن و صبح را بی اندیشیدن به خلقت عظیم حضرت حق به شب نرسان چرا که فرمود : آفریدیم تا بیندیشید و عبرت بگیرید . و اگر می خواهی که نشاط بیابی صرفا به دنبال ورزش مرو ! در کنار همه ی کارهایت به یاد سه چیز باش تا نشاط غیرقابل وصفی بیابی : مرگ ، خدا و روز قیامت ! که هر سه مانع از آن خواهد شد که بعد از چهار سال بودن ، افسوس چهار سال نبودن را بکشی ...

و بدان اگر قدر نعمت ها را ندانی از دست شان خواهی داد که این یک سنت الهی ست ... و ایام دانشجویی و فرصت هایی که دراختیار توست از جمله ی این نعمت ها . ... پس بنگر چه بر سر نعمتت می آوری !

  • ۹۲/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">