انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

ناگفته های جامانده لنکرانی از انتخابات 92 + پرسش و پاسخ

| چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۴۹ ب.ظ

در جریان انتخابات هیچ کس به اندازه من تخریب نشد ذره بین تمام رسانه ها به من و خانواده ام از هر کسی در این انتخابات بیش تر بود من این موضوع مربوط به رد صلاحیت را انکار نمی کنم اما موضوع مهم تر این بود که ما می خواستیم گفتمان انقلاب با یک پرچم دار وارد عرصه شود و به همین دلیل نیز ما به ائتلاف هم اعتراضاتی داشتیم اما به هر حال خوش حالیم که کاندیدای ما که فقط یک ماه از ثبت نام او تا انتخابات فرصت داشت توانست 4میلیون رای بیاورد در مقایسه با آقایانی که 9 سال برای انتخابات تلاش کردند و چندین برابر ما هزینه کردند.

وی در قسمتی از سخنان خود گفت: در جلسه ای آقا ی مصباح میگفتند بعضی ها برای رفع تکلیف کاری را انجام می دهند که این خلاف تکلیف است. باید وظیفه ی خود را بشناسیم و بر اساس تدبیر عمل کنیم. اینکه بخواهیم وظیفه را از سر بی برنامگی و فقط برای بستن دهان عده ای انجام دهیم غلط است.

 

 کامران لنکرانی صبح امروز چاردهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان  مستقل حاضر شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کامران لنکرانی در ابتدا شهادت امام جعفر صادق و در گذشت اقای معین رئیسی تسلیت گفتند واز خدا شادی روح این دانشجوی سفر کرده را خواستار شدند 

 لنکرانی  سپس با قرائت ایه ای از سوره نسائ سخنان خود را آغاز کرد و گفت: برخی می گویند این که هیچ راهی برای کافران برای نفوذ به مسلمانان وجود ندارد منظور روز قیامت است که مصداق قوی ندارد اما بیش تر مفسرین به خصوص امام خمینی با توجه به آیات قبل اعتقاد دارند که این آیه علاوه برقیامت این دنیا را نیز در بر میگیرد که بیش تر شامل مبا حث حکومتی می شود که نمی گذارد کافران بر مومنان سلطه پیدا کنند.

وی سپس در ادامه با بررسی یک شبهه در این حوزه پرداخت و گفت:  برخی می گویند آیا فروش قران به کافران با توجه به امکان بی احترامی به ان صحیح است یا خیر؟ امام خمینی در پاسخ می گوید به دلیل اینکه اطلاعات کافران پایین است فروش قران به آنان ایراد ندارد هم چنین در موردامکان  بی احترامی نیز باید گفت که خود پیامبر نیز در نامه هایشان به سلاطین کفرٰایات قران ونام خدا را می آوردند. 

لنکرانی در ادامه سخنان خود به معنی وشرح آیه پرداخت وگفت:  این آیه به امداد های غیبی اشاره دارد جایی که خدا می گوید خداوند به شما کمک کرد در هنگامی که ذلیل بودید. البته این به این معنا نیست که دست روی دست بگذاریم و منتظر امداد خدا باشیم ما خود باید تلاش کنیم تا این آیه خدا را به مرحله ی اجرا در بیاوریم امام در تفسیر این ایه می گوید خود مومنان باید تلاش کنند والبته با حمایت الهی راهی برای نفوذ کافران بر خود باقی نگذارند که البته شرط رسیدن به این موفقیت آن است که مومنان مومنانه رفتار کنند یعنی در هر جا که وظیفه دارند وظیفه خود را به خوبی اجرا کنند و در انجام دادن آن شانه خالی نکنند. 

وی ادامه داد: در همین راستا رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان فرمودند: "عمل به تکلیف و مامور بودن به نتیجه باید با هم باشد این دو با هم جمع می شوند." 

وی سپس به حدیثی از امام صادق اشاره کرد "کسی که به زمانه آگاه است تند بادها به سراغش نمی  آیند "

 

لنکرانی ادامه داد: در تفسیر شهید مطهری از این حدیث می بینیم که می فرماید اگر ما ببینیم که مردم وجامعه از چه حرفی خوششان می آید تا ما این حرف را بزنیم کاملا در اشتباه هستیم باید براساس ظرفیت های زمانی و مکانی تدبیر خود را عوض کنیم نه اینکه کاملا جهت خود را براساس میل عده ای خاص عوض کنیم باید وظیفه ی خود را بشناسیم و بر اساس این وظایف تدبیر کنیم. اگر نتیجه گرفتیم که الحمد الله. اگر نتیجه نگرفتیم نیز دلسرد نشده و مسیر را ادامه بدهیم.

وی سپس به بیان خاطره ای از علامه مصباح یزدی پرداخت و گفت: در جلسه ای آقا ی مصباح میگفتند بعضی ها برای رفع تکلیف کاری را انجام می‌دهند که این خلاف تکلیف است. باید وظیفه ی خود را بشناسیم و بر اساس تدبیر عمل کنیم. اینکه بخواهیم وظیفه را از سر بی برنامگی و فقط برای بستن دهان عده ای انجام دهیم غلط است.

 

وی همچنین افزود:  برای اینکه بخواهیم آیه ی "و لن یجعل الله الکافرین لالمومنین سبیلا" را اجرا کنیم باید بصیرت داشته باشیم، گلوگاه ها را بشناسیم و سپس حرکت کنیم. همچنین با رهنمود های رهبری به این درک میرسیم که ایجاد تمدن اسلامی، نقطه ی طلایی کار است. اما اینجا یک اشکال مطرح است. تصور برخی از تمدن اسلامی، فقط اجرای قوانین اسلام است و اعتقاد دارند که جهت گیری کلان در مباحث سیاسی فرهنگی نباید داشت. این که رهبر انقلاب می  گویند پیشرفت بدون عدالت ارزش ندارد برای تبیین همین موضوع است .

لنکرانی در ادامه به سوالات دانشجویان پاسخ داد:

او در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا جبهه پایداری در انتخابات کاندیدای خود را منصوب به کاندیدای رهبری می دانست گفت: ما چنین کاری نکردیم هر کدام از کاندیدا به نحوی یا از مشاوران رهبر بودند یا از رهبری برای پستی نامه داشتند اما خود من در یک سخنرانی در بهمن 91 به این نکته اشاره کردم که نباید کاندیدا از رهبری برای کسب رای هزینه کنند خود این کار می تواند یکی از آفات دشمن برای بر هم زدن انتخابات باشد درس مهم در انتخابات استفاده از توانایی های فردی است نه استفاده از رهبری همان طور که خود آقا نیز سریع موضع گیری کردند. 

 

سوال بعدی از لنکرانی مربوط به خود او بود: آیا حمایت عده ای از جلیلی باعث شد شما کنار بروید یا اخبار هایی از شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت؟

لنکرانی: در جریان انتخابات هیچ کس به اندازه من تخریب نشد ذره بین تمام رسانه ها به من و خانواده ام از هر کسی در این انتخابات بیش تر بود من این موضوع مربوط به رد صلاحیت را انکار نمی کنم اما موضوع مهم تر این بود که ما می خواستیم گفتمان انقلاب با یک پرچم دار وارد عرصه شود و به همین دلیل نیز ما به ائتلاف هم اعتراضاتی داشتیم اما به هر حال خوش حالیم که کاندیدای ما که فقط یک ماه از ثبت نام او تا انتخابات فرصت داشت توانست 4میلیون رای بیاورد در مقایسه با آقایانی که 9 سال برای انتخابات تلاش کردند و چندین برابر ما هزینه کردند. 

وی در ادامه در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه بی خردی در اصولگرایان باعث شکست در انتخابات شد گفت: نتیجه این انتخابات نشان دهنده ی آن بود که مردم خواستار تغییر در روند کشور هستند. نا کار آمدی  دولت در یک سال آخر ٰدعوای رسانه ای بین روسای سه قوه عامل این مطالبه مردم بود که همین موضوع دستاویزی برای برخی ها بود که می خواستند جلیلی را ادامه دهنده ی راه احمدی نژاد نشان دهند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">