انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

الیاس حضرتی مدیر مسوول روزنامه اعتماد در چهارمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور که در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با بیان این که امام (ره) پرچم آل محمد را مجددا بلند کردند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با شناخت دقیق فرهنگ اسلام شکل گرفت چون رهبر انقلاب یک اسلام شناس ،مجتهد، سیاستمدار، جهان شناس و زمان شناس بود.

وی با اشاره به این که فرهنگ شیعه، فرهنگ آزاداندیشی و نقادی است، تصریح کرد: برای بررسی افق پیش رو باید به گذشته نگاه کنیم و ببنیم پس از 34 سال از عمر با برکت نظام آیا در راهی که طی شده است نواقصی وجود داشته یا خیر؟ چون ما نقد را هدیه الهی می دانیم، پس باید نگاهی به گذشته داشته باشیم و عملکردمان را بررسی کنیم.

وی ادامه داد، وقایع سال 88 نباید مبنای قضاوت ما باشد. جمع شما دیدگاهش از قبل مشخص است به همین دلیل هرچقدر برایتان صحب کنم، تاثیری ندارد. شما به عنوان قشر دانشجو باید پرسشگر و حقیق جو باشید.

 

حضرتی، در خصوص مطالب چاپ شده در روزنامه بیان کرد، اگر حرف های سخیف نوشته میشد، اجازه چاپ نمی دادم. انتقاد را باید با حفظ حرمت بیان کرد.

 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، الیاس حضرتی در چهارمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با بیان این‌که امام (ره) پرچم آل محمد را مجددا بلند کردند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با شناخت دقیق فرهنگ اسلام شکل گرفت چون رهبر انقلاب یک اسلام شناس‌،مجتهد،‌سیاستمدار، جهان‌شناس و زمان‌شناس بود.
 
مدیر مسوول روزنامه اعتماد با اشاره به این‌که فرهنگ شیعه، فرهنگ آزاداندیشی و نقادی است، تصریح کرد: برای بررسی افق پیش رو باید به گذشته نگاه کنیم و ببنیم پس از 34 سال از عمر با برکت نظام آیا در راهی که طی شده است نواقصی وجود داشته یا خیر؟ چون ما نقد را هدیه الهی می‌دانیم، پس باید نگاهی به گذشته داشته باشیم و عملکردمان را بررسی کنیم.
 
 
وی با اشاره به این‌که در همه موارد نیازمند استفاده از تجارب بشری هستیم، تصریح کرد: باید بپذیریم در رابطه حکومت و حکومت‌داری دیگران تجربه بیشتری دارند و گرچه شیعه ایدها زیبا و عالی دارد، اما این ایده‌ها نیازمند چکش‌کاری است که متناسب با شرایط زمان و مکان به صورت کامل در بیاید و هر پیچی متناسب با مهره‌اش باشد.
 
مدیر مسوول روزنامه اعتماد با بیان این‌که اولین قدم برای اصلاح این است که هر کس متناسب با تعریف شغل و تخصص در جای خود شاغل باشد خاطر نشان کرد: اگر افراد و مهره‌های یک سیستم در جای خود نباشند سیستم اصلاح نمی‌شود.
 
حضرتی با اشاره به این‌که در نظام ما همه مسوولان حکومت توسط مردم انتخاب می‌شوند و اعتبار و جایگاه افراد به رای مردم است گفت: نیازمند طراحی یک سیستم برای عملی کردن حاکمیت دینی ایده‌آل برای شیعه در دنیا هستیم چون در حال حاضر در این زمینه نقص داریم.
 
 
مدیر مسوول روزنامه اعتماد همچنین با اشاره به این‌که شنیده‌ام از آقای احمدی‌نژاد برای حضور در این برنامه دعوت کرده‌اید، اما دانشگاه مانع شده است گفت: به نظر من کار خوبی اتفاق نیافتده است چون رییس جمهور تا زمانی که در جایگاه ریاست جمهوری قرا ردارد مقام رسمی است و وقتی در آن جایگاه نباشد یک شخصیت سیاسی است پس در هر صورت باید او را نقد کرد، اما این‌که به هر دلیلی یا انگیزه‌ای مانع سخنرانی آن شویم کار درستی نیست، البته این اقدامات در مورد آقای خاتمی زیاد رخ داده است و امروز دامن‌گیر خود افراد شده است و من از این بابت متاسفم گرچه نقدهای زیادی به عملکرد آقای احمدی‌نژاد دارم، اما معتقدم اقداماتی مثبتی هم داشته‌اند.
 
حضرتی، در خصوص مطالب چاپ شده در روزنامه بیان کرد، اگر حرف های سخیف نوشته میشد، اجازه چاپ نمی دادم. انتقاد را باید با حفظ حرمت بیان کرد.
 
 
وی در مورد اصول مشترک نیروهای نظام افزود، بارها به اصول گرا ها گفته ایم، با مذاکره می توان در اصول خود اشتراکات و اختلافات را مشخص کرد. در صورت تشکیل جلسه ای برای بررسی اصول ها، متوجه می شویم که بیشتر اشتراک های ما در اصول است و بیشتر اختلافات ما در فرعیات است.
 
همه نیروهای نظام به اصول اعتقاد دارند ولی در اختلافات صداهایشان را بالا می برند، این مشکلات باید حل شود در صورتی که این مشکلات حل نشود، دشمنان سؤ استفاده می کنند.
 
وی با تاکید بر این که، اساس حفظ نظام است، بیان کرد، با بله قربان گفتن نظام حفظ نمی شود، بلکه با نقد و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی می توان نظام را حفظ کرد.امام صادق (ع) که امروز سالگرد شهادت این امام عزیز است. در مکتب ایشان کسانی بودند که خدا را قبول نداشتند، اما به راحتی اظهار نظر می کردند. ما که پیرو این مکتب هستیم باید این را رعایت کنیم.
 
وی در خصوص مفصل بودن بحث انتخابات سال 88، بیان کرد امیدوارم یک بار موسوی و کروبی را بیاورند تا خودشان حرف بزنند.
 
حضرتی با اشاره به سر مقاله ای که در دی ماه سال 88 نوشته بود، بیان کرد، ما باید چارچوب نظام و ولایت فقیه را اصل قرار دهیم.
 
وی با تاکید بر نقش داوری شورای نگهبان، بیان کرد، افراد زیادی، از جمله شورای نگهبان مقصر ایجاد فتنه هستند. شورای نگهبان به عنوان داور نباید برای یکی از کاندیده ها حرف میزد و از شخص خاصی طرفداری می کرد.
 
وی ادامه داد، وقایع سال 88 نباید مبنای قضاوت ما باشد. جمع شما دیدگاهش از قبل مشخص است به همین دلیل هرچقدر برایتان صحب کنم، تاثیری ندارد. شما به عنوان قشر دانشجو باید پرسشگر و حقیق جو باشید.
 
 
حضرتی در خصوص نظر سیاسی مردم در رابطه با فتنه 88 بیان کرد، برای تجزیه و تحلیل و خاتمه دادن به فتنه، از طرف نهاد های معتبر، گروه حقیقت یابی ایجاد شود، تا میزان تقصیر افراد و گروه ها مشخص شود و هرکس به اندازه میزان جرمش مجازات شود.
 
وی صحبت های خود را در خصوص انتخابات آزاد این گونه پایان داد، در این 4 سال که تمام رسانه ها و تریبون های نماز جمعه در دست دولت بودند، افراد خاصی را که مدنظر دولت بود، تخریب شد و این افراد بر اساس قضاوت قوه قضاییه و یا صلاح دید شواری امنیت ملی در حصر به سر می برند. در حالی که بعد از گذشت این 4 سال و بررگزاری انتخابات سال 92 مردم با انتخاب خودشان، نظر و دیدگاهشان را در رابطه با انتخابات سال 88 نشان دادند.
 
در پایان الیاس حضرتی مورد تقدیر دانشجویان قرار گرفت.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">