انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

خاتم اصلاح طلبان : به قلم مصطفی روحی

| يكشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۱۶ ق.ظ

 

        انتخابات پیش رو به عنوان یک واقعیت باز سنگ محک خوبی خواهد بود برای همه ! چه دوست ، چه دوست نماها و چه دشمنان قسم خورده ! اصلا بنای دنیا بر آن است که همه یکدیگر را در سختی ها بشناسند و اصلی هم هست که اشاره دارد به آن که تا سختی ها نباشد خوبان صیقل نمی خورند و میزان شفافیت شان هویدا نخواهد شد و غرض ها و مرض های شان نیز هم ... !

     دوباره عده ای خوان قدرت را گسترده دیده اند و آماده می شوند تا با تغسیل دست شان بر سر سفره بنشینند ؛ هرچند خیال شان خیالی بیش نیست که شتر در خواب بیند ... .

    در این فضای تلاش برای رسیدن به قدرت یکی از جریاناتی که بیش از سایرین دست و پا میزند جریان موسوم به اصلاح طلبان است ؛ جریانی که این روزها خود را برای بازگشت به اوج قدرت به آب و آتش می زند و از تطهیر سران بلاشک بی آبرو ، بدبخت و سرشکسته ی در زمین و در ملأ اعلى فتنه - تعبیر قابل تامل مقام معظم رهبری از سران فتنه 88 که مغایر با برخی از اظهار نظرکنندگان اخیر است - تا فضا سازی رسانه ای و دادن شعارهای رنگ و لعاب دار همچون دموکراسی و سخن گفتن از حق مردم مدد می گیرند تا به نان و نوایی برسند که گاها نیز سران -اضافه بفرمایید پوشالی- شان در نطق های خود حرف های قابل تأملی می زنند .

     از همین جریان مذکور یکی آقای سید محمد خاتمی - رئیس جمهور سابق - است که سخنان ایشان در نشست با اعضای حزب اراده ملت - 30 دی ماه 91 - قابل توجه است که بدان اندک اشاره ای می شود :

     1- خاتمی : شرط اساسی مبنا بودن رأی مردم است و این که حکومت مسؤول در مقابل مردم باشد و امکان تغییر حکومت و جابجا شدن قدرت توسط رأی و بدون توسل به زور وجود داشته باشد و حکومت باید پاسخگوی مردم باشد./
     بعد از فتنه ی سال 88 از این دست افاضات از همین آقایان کم شنیده و خوانده نشد که بسیار تمایل دارند از لفظ مردم سوء استفاده کنند و اینگونه القاء نمایند که مردم براساس اصل مردم سالاری نسبت به نظام و حکومت بالاسر خود تردید جدی دارند و میبایست مناسبتی فراهم شود تا مجددا مردم نوع حکومت خود را برگزینند .

     البته پاسخ این آقایان که داغ برگزار شدن یک رفراندوم بر دل شان خواهد ماند - تا به قیامت - این است که هر انتخاباتی خود به مثابه ی یک رفراندوم است . ضمنا پایبندی و دلبستگی مردم به این نظام را از فاکتورهای دیگری همچون استقبال مردم از رهبری انقلاب در سفرهای استانی ، حضور در اجتماعات ملی همچون یوم الله 22 بهمن و ... می توان نتیجه گرفت که همگی دلیل عقلی خوبی هستند برای واهی بودن اینچنین دیدگاهی !

     2- خاتمی : حالا اگر جامعه مسلمان است، محتوای حکومت هم باید اسلامی باشد منتهی اسلام هم باید به گونه ای تلقی شود که سازگار با دموکراسی باشد. نمی توانیم بگوئیم رأی مردم بی اثر است و مردم هیچ نقشی در حکومت ندارند حکومت از بالا به مردم تحمیل می شود مجبورند فقط اطاعت کنند و حتی نداشته باشند و باز هم دم از مردم سالاری زده شود./
     این بخش از کلام ایشان جای تأسف فراوان دارد ! اسلامی که می باید سازگار با دموکراسی باشد یعنی چه ؟ آیا اسلام باید فدای مردم شود یا این مردم هستند که به خاطر حق بودن اسلام می بایستی فدای اسلام گردند ؟

     وا مصیبتا ! گویا همین آقایان فراموش کرده اند که مردم برای اسلام و سنت نبوی و علوی صدها شهید و جانباز و ایثارگر هدیه به انقلاب و رهبری کرده اند و میکنند و بسیاری از سختی ها و مشقت های نشئت گرفته از آرمان خواهی خود را همچون 8 سال جنگ تحمیلی ، تحریم های یک جانبه و توطئه های داخلی و خارجی و ... را تحمل نموده و میکنند . حال بیایند اسلام عزیزتر از جان شان را فدای خواسته های پست دنیایی خود کنند ؟! حاشا و کلا !

     بگذارید برای یکبار هم که شده از همین آقایان بپرسیم آیا آنگونه که خود را مدافع منافع مردم می خوانند و می دانند همان اندازه که دغدغه ی عزت ، امنیت ، آرامش ، رفاه و آزادی ما در دنیا را دارند آیا به همان شدت و حدت یا حتی کمتر از آن - با تخفیف ویژه بمناسبت دهه ی فجر - دغدغه و نگرانی آخرت ما مردم را هم به سینه خویش دارند ؟

     3- خاتمی : بگذاریم تشکل های مردمی و مردم زاد مدافع حقوق مردم به صحنه بیایند و شرط تنگ هم نگذاریم و یا اگر این را نپذیرفتیم ادعای دموکراسی و ادعای ازادی ادعای غلطی است و مردم هم خیلی باور نمی کنند./
      در این نشست سخن از حزب و عدم کار ، بدون تشکل در جامعه و دنیای امروز هم زده شد که فقط کافی ست خواهش کنیم که ایشان به تعداد احزاب موجود در کشور و آمار آن رجوع نمایند و این سوال را هم بپرسیم که اگر حزبی در جامعه و دنیای امروز نمی تواند مقبولیت عمومی پیدا کند آیا مقصر نظام است ؟!

     مسلما اگر حزبی یا تشکلی یا حتی شخص تنهایی دغدغه ی آباد کردن آخرت در جوار آباد نمودن دنیای مردم را خالصانه به دل و جان داشته باشد حتما مورد توجه عموم قرار خواهد گرفت ؛ پس به داشتن روزنامه و تریبون و ... نیست . حجت ما هم برای گفته مان هم حضرت امام (ره) است .

    4- خاتمی : انتخابات حق همه است باید شرکت کرد منتهی به شرطی که بتوان شرکت کرد. ما دلمان برای اسلام انقلاب و جمهوری اسلامی و مردم می سوزد.
آدم احساس می کند کوه فاخری به نام ایران مانند یک کوه یخ در حال آب شدن است و می ترسم میراث چند هزار سال در ظرف چند دهه از بین برود!/
      جای تعجب است که ایشان اینگونه برای اسلام دل سوزی می کنند ولی در بند 2 همین مطلب به نحوی دیگر مدافع اسلام عزیز بر می آیند .

     باید به همین آقایان خاطر نشان کرد که بله ! انتخابات حق همه است حتی شما اصلاح طلبان ! ولی این به معنای حق ، تصور کردن شما نیست تا جایی که به خود اجازه بدهید حماسه آفرینی مردم در سال 88 را که از خودشان بر آن نظارت داشته اند زیر سوال ببرید و آن را آمیخته ی به تقلب بدانید و بخوانید . 

     گفته اند : آدم احساس می کند ایران به مانند کوه یخ در حال آب شدن است . البته اگر به جای احساس کردن کمی اندیشه به خرج می دادند اینگونه نمی گفتند . فقط کافی ست به ارتقای جایگاه علمی ایران در همین اواخر نگاهی بیندازیم تا حقیقت امر روشن شود .

     گویا جای شاکی و متهم درحال عوض شدن است چرا که ما از شما و دوستان تان که فتنه ی 88 را به راه انداختید و کار مملکت را با وقفه همراه کردید و سعی بر روشن نگه داشتن آتش فتنه داشتید و دارید باید سوال کنیم که چرا در مسیر همین ملت سنگ اندازی کردید ؟!

     و قس علی هذا ...

     تنبه :

     ان الذین کفروا سواء علیهم ءأنذرتهم أم لم تنذرهم لا یومنون (6-بقره)

 

  • ۹۲/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">