انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

بیانیه : در خصوص اهانت به آیت الله مصباح

| سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۵:۴۲ ب.ظ
مجمع هماهنگی های تشکل های استان قم طی بیانیه ای اهانت به ساحت حضرت آیت الله مصباح را محکوم نمودند .

«این هجوم‌های تبلیغاتی را که به شخصیت‌های برجسته، به انسان‌های والا و با اخلاق برجسته می‌کنند، اینها همه‌اش نشان دهنده اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیت‌هایی است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامی از اعماق دل بایستی قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می‌گیرند ... حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم هر جایی که باشد، آنجا را دشمن زود تشخیص می‌دهد.»

(مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت در سال 1379)

1. جریان حق و باطل درطول تاریخ پر فراز و نشیب آدمی همواره در حال پیکار بوده‌اند و صفحات تاریخ مملو از مصاف‌های این دو جریان است. جریان حق که راهبری آن بر عهده اولیا،اوصیا و انبیای الهی است همیشه از یک شعار و گفتمان برخوردار بوده اما در مقابل رهبری جریان باطل بر گردن سرسپردگان جریان ظلم و جور طاغوت بوده است و امری که در میان تقابل این دو جریان وجود دارد تغییر چهره دائم جریان ظلم است که در هر دوره‌ای نقابی رنگین بر صورت کریه خود زده است.

این جریان را گاه در شکل گوساله سامری و گاه در هیکل بتان جاهلی و گاه در شمایل زاهدان و صوفیان اسلامی می‌بینیم؛ و آن زمان جریان باطل خطرناک می‌شود که ردای نفاق پوشیده و در لباس دین در آید و آنسان است که تشخیص سره از ناسره دشوار شده و منافقین از پشت خنجر به حنجر اسلام می‌زنند.

2. فتنه 88 آوردگاه تاریخی جریان حق و باطل و نفاق در وجهه عالی آن بود. آزمونی سخت که پای بسیاری در آن لغزید و نتوانستند در عرصه غبار آلود فتنه، علم حق زمان خویش را تشخیص داده و غافل از آن در زیر لوای جریان باطل جمع گشته و برای آن مبارزه کردند.

اگر نبودند عالمان انقلابی و وارسته‌ای که ذوب در اسلام و ولایت بودند و راهبری عمارگونه خود را در فضای فتنه انجام نمی‌دادند فرجامی سخت در انتظار امت رنج دیده ایران اسلامی بود.

اگر نبودند مطهری‌ها، بهشتی‌ها و باهنرهای زمان چه سخت بود گام برداشتن و تشخیص سره از ناسره. عجبا! در فتنه‌ای که کمر بسیاری شکست و عقل‌های بسیاری خشکید چطور معدود خواصی که سرفراز از آن کارزار سخت بیرون آمدند، آماج حملات بدطینتان شدند.

نقش تاریخی حضرت علامه مصباح یزدی در بصیرت دهی، راهبری و تربیت نیروی انقلابی چه قبل و چه بعد از فتنه 88 بر هیچ فردی پوشیده نیست و از این روست که شاهد آنیم این شخصیت وارسته از سوی کسانی تخطئه می‌شود که خود از چهره‌های نفاق مدرن محسوب می‌شوند.

در شگفتیم! کسانی که باری جز حرافی و تخریب چیز دیگری ندارند و از آزمون اسلام و ولایت مداری رد شده‌اند هنوز داعیه حراست از اسلام عزیز را دارند و پاسداران اصلی آن را به بدترین تهمت‌ها تخریب می‌کنند.

3. برای اثبات حقانیت گفتار علامه مصباح یزدی همین بس که امام امت؛ در زمان غیبت خورشید عالم تاب، بارها به نقش عمارگونه و بصیرت دهنده این شخصیت وارسته تاکید کرده‌اند و به صورت‌های گوناگون ایشان را مطهری زمان خطاب قرار داده‌اند.

انتساب القابی از سوی جریان نفاق مانند«مبدع اسلام تکفیری»و «لیدر اسلام تحجری» و اباطیلی این چنینی که از حلقوم و قلم مذبذبان و منحرفان تاریخ تراوش کرده است، تنها نشان از کینه و بغض انباشته شده آنان از این چهره مدافع انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است.

آری! شهید مطهری نیز از سوی همین جریان‌ها در زمان انقلاب آماج تیغ تند تخریب‌ها قرار گرفت و اینان تا زمانی که وی را در خونش گلگون نکردند آرام نگرفتند و حال که می‌بینند خلاء آن بزرگوار از سوی این چنین شخصیتی پر شده است، تاب و تحمل ندارند. اگر ادامه راه آن متفکر شهید پیمودن مسیر اسلام تحجری است پس چه افتخاری از آن بالاتر.

شگفتا که چه کسانی داعیه دار اسلام ناب محمدی(ص) شده‌اند، داعیه دارانی که حتی تولی و تبری را نیز فرا نگرفته‌اند.

4. امام راحل(ره) بارها خطر این چنین افرادی را هشدار داده بودند و این چنین کسانی را عامل اصلی ضربه خوردن به اسلام معرفی کردند؛ هشدار و دغدغه تاریخی‌ای که در منشور روحانیت درج گشته است.

حمله به این شخصیت عالم و فاضل اتفاق تازه‌ای نیست و از دیرباز تخریب ایشان در دستور کار بوده است. یک زمان مارکسیست‌های ابتدای انقلاب و دوره‌ای دیگر سکولارهای دوران اصلاحات و در حال حاضر نیز منافقانی که در لباس دین، نان دین می‌خورند و علیه آن توطئه می‌کنند.خط تخریب بزرگان از ابتدای تاریخ بوده است و اوج آن زمانی است که فرق عدالت در محراب عبادت به دست کفر و عناد و قساوت شکافته شد تا دم برآورند عوام، مگر او نماز هم می‌خواند؟

5. در پایان ما به عنوان دانشجویان ارزشی و انقلابی دانشگاه‌های استان قم از تخریب چهره‌های انقلابی به خصوص نماد بصیرت و پایداری، حضرت علامه مصباح یزدی (دامت برکاته) به شدت اعلام انزجار کرده و به عاملین اصلی و لودگان و لمپن‌های سیاسی که حیات خود را در تخریب این چهره‌های انقلابی و اصیل می‌بینند و به آن جماعت کوردل که در خیال باطل روی کار آمدن مجدد فتنه گران 88 و در سودای کسب محبوبیت برای تکیه گاه اصلی فتنه به سر می‌برند و برای دست یافتن به این امر شوم تمام رسانه‌های شیطانی خویش را بسیج کرده‌اند و از توهین به علمای اسلام هیچگونه ابایی ندارند، هشدار می‌دهیم که وظیفه دینی و غیرت انقلابی به ما اجازه نمی‌دهد که شاهد اینگونه اهانت‌ها باشیم و ساکت بمانیم.

ما دانشجویان برای پاسداری از حریم اعتقادی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام عظمای ولایت، هیچ مصلحتی را نمی‌شناسیم و به وظیفه انقلابی خود عمل خواهیم کرد. همچنین مصرانه از قوه قضائیه خواستاریم که با عاملین اینچنین فحاشی گری‌ها و رسانه‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای که اقدام به انتشار این لجن پراکنی‌ها کرده‌اند تا در آستانه انتخابات روزنه‌ای برای احیای فتنه بیابند، برخوردی قاطع داشته باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قم متشکل از:

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم

بسیج دانشجویی دانشگاه قم

جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم

بسیج دانشجویی پردیس قم دانشگاه تهران

انجمن اسلامی پردیس قم دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم

  • ۹۱/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">