انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

خط خاطره ساز، 13 آبان امسال را به نظاره بنشیند

| يكشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۴:۳۰ ب.ظ

گفتگوی دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»

طرفداران حذف شعار "مرگ بر امریکا" همانند بازرگان و یارانش درک درستی از ماهیت انقلاب اسلامی ندارند/چیستی خط امام و خط خاطرات امام/افراط در خوشبینی به مذاکرات/پذیرش پروتکل الحاقی؛ مطالبه ای حداکثری که نبایستی در گام اول مطرح میشد

وی در ادامه به موضوع حذف شعار "مرگ بر آمریکا" در مراسم 13آبان امسال که توسط برخی اشخاص مطرح شده اشاره داشت و گفت: همانگونه که تسخیر لانه جاسوسی و فرمایش امام راحل مبنی بر انقلاب دوم باعث استعفای دولت موقت شد، امروزه هم کسانی که این جریان را راه انداخته اند و آنان که صحبت از کد خدا و توجه به کد خدا می کنند به نظر می رسد درک درستی از اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی نداشته و ندارند.

وی افزود: به فرموده بنیان گذار کبیر انقلاب دوخط از اسلام وجود دارد اولی خط اسلام ناب است و دومی خط اسلام آمریکایی و اکنون خط امام خمینی(ره) همان خط اسلام ناب است و خط خاطره سازی از امام و خواب دیدن امام همان خط اسلام تحریف شده و اسلام آمریکایی است. 

دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم با بیان این که:" رهبر انقلاب نسبت به بحث «ساخت درونی نظام» به کرات تاکید دارند  اما دولت فعلی با افراط در خوشبینی شاه کلید حل مشکلات داخلی را در بیرون از مرز های کشور جستجو کرده و افرادی نیز با جعل خاطره و ارائه قرائت های جدید از امام بدنبال بستر سازی و قبح شکنی در این مورد هستند.

راحمی در ادامه به مسئله ی گفتگوهای ایران در مذاکرات ژنو اشاره می کند و ادامه می دهد: مذاکرات اخیر 1+5 چند نکته مهم در برداشت که بسیار حائز اهمیت است. اولین بحث، بحث محرمانه بودن این مذاکرات بود که اولا این دولت که بسیار مدعی مَحرم بودن مردم نسبت به اسرار نظام و فضای باز اطلاعاتی است ؛ با بهانه هایی غیر موجه گفتند که برای پیشبرد مذاکرات،محتوای جلسات باید محرمانه بماند در صورتی که بلافاصله بعد از آن دیدیم که تمام رسانه های صهیونیستی این مذاکرات را باتمام جرئیات منتشر کردند و در این زمینه فقط مردم ایران نامحرم بودند.

وی گفت:  این  نشان دهنده این است که اولا 1+5 و کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند ثانیا اینکه بعد از مذاکرات مسئولین 1+5 تمام مذاکرات و نتایج آن را به اسرائیل ارائه دادند و این یعنی تاثیر مستقیم اسرائیل در روند تصمیم گیری مذاکرات و ثالثا به لحاظ جنگ روانی و رسانه ای مذاکره کنندگان کشورمان با بی تدبیری رسانه های خودی را از روند مذاکرات بی اطلاع گذاشته  و از آن طرف رسانه های صهیونیستی و غربی به صورت مفصل و دقیق به موضوع پرداختند م اینچنین شد کهدست رسانه های داخلی برای تبیین حقایق و دفاع از دستگاه دیپلماسی عملا بسته شد.

دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم همچنین درباره مطرح شدن پذیرش پروتکل الحاقی توسط ایران گفت:  یکی از مفاد پروتکل آن است که هروقت  مسئولین آژانس بخواهند میتوانند بیایند و هرجای کشور را که بخواهند بازرسی کنند، بحث پروتکل 10 سال پیش هم مطرح شد و ما آن را امضاء کردیم . از حقوق حقه خود عقب نشینی کردیم که کام مردم ما را بشدت تلخ کرد.

وی افزود: پروتکل الحاقی را ترکمانچای  دولت اصلاحات دانسته و افزود بحث پروتکل یک مطالبه حد اکثری است و ایران نباید آن را در جلسه اول مطرح می کرد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">