انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه قم

همایش تدبیرها و توفیقات سیاست خارجی با حضور دکتر سعید زیباکلام / دوشنبه 24 فروردین ساعت 10 صبح

هفته نامه سوزنبان
کتابخانه
گزارش تصویری
رسانه سوزنبان
لوگو سایت
لوگوی نویسندگان
تبلیغات
مطالب در دست تهیه

مذاکرات را "شفاف سازی" کنید، مردم "محرم نظام" هستند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از انجام وظیفه وی در ژنو که همراه با مشقت بیماری بوده است چند نکته را به ایشان متذکر شد.در بخشی از این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید در طول چند قرن اخیر کشورهای غربی ، بارها و بارها با وعده های بسیار فریبنده و در ظاهر اعجاب انگیز اما در باطن پوچ و بی ارزش سعی بر استثمار کشورهای دیگر و رسیدن به منافع نا مشروع و غیر عادلانه خود، داشته اند. و در این راه از هیچ گونه کار شکنی و دشمنی فروگذار نکرده اند. که قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای و یا رویتر تنها نمونه کوچکی از خروارها ظلم و استثماری است که بر ملت ایران رفته است؛ و در طول مذاکراتی که از ابتدا بر سر مسئله هسته ای داشته ایم به کرات کشورهای غربی نشان داده اند که هیچ قدمی را جهت اعتماد سازی حاضر نیستند، بردارند؛ و این تنها ایران است که باید اعتماد سازی کند.

متن کامل نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف
وزیر محترم امور خارجه
سلام علیکم؛
انقلاب اسلامی ایران در فضای آکنده از خوف و هراس که از سوی مستکبران عالم بر مستضعفان مستولی شده بود طلوع کرد. و نظامی را بنیان نهاد که امید دل مستضعفان و پابرهنگان عالم شد و این شعاع نور چنان بر ظلمت فائق آمد که اکنون در کشور های منطقه مردم مسلمان و خسته از ظلم ظالمان، به تاسی از ایستادگی سی و چند ساله ملت ایران در برابر مستکبران و به ویژه آمریکای جهانخوار؛ پرچم عزیز و مقدس اسلام را بر دست گرفته اند و خواهان حاکمیت اسلام ناب به جای اسلام آمریکایی در کشور های منطقه هستند.


و پس از این چند سال استقامت و بردباری در مقابل تمامی هجمه ها و دشمنی ها ، چشم امیدشان معطوف به کشور ایران است که تنها حامی صادق مظلومان است و در این چند سال جهانخواران و ظالمان را پشت دروازه های کشورش نگاه داشته و آنان را به خواری و ذلت و رسوایی کشانده است.


جناب آقای دکترظریف
ضمن قدردانی از زحمات شما که در طول سفر به کشور سوئیس و با توجه به بیماریتان انجام داده اید ، قلم به دست گرفتیم تا در رابطه با مذاکرات دو روزه در ژنو سوئیس نکاتی را یادآور شویم، و سوالاتی را از خدمتتان بپرسیم و نیز مشتاقانه منتظر آنیم تا پاسخ این سوالات را بطور شفاف، صریح و منطقی بشنویم.


وزیر محترم امور خارجه
ملت ایران با حضور حماسی خود در پای صندوق های رای نشان دادند بر خلاف تمام تبلیغات رسانه های بیگانه پای ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده اند، و همچون گذشته به مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتماد کامل دارند و با رای 7/50 درصدی که آقای دکتر روحانی کسب نمودند، این اعتماد را به ایشان سپردند تا در تمامی لحظه های این 4 سال معتمد مردم باشد، اما نکته حائز اهمیت این است که اعتماد بین مردم و مسئولین باید یک اعتماد دو طرفه باشد و همانگونه که مردم به دولت مردان و نمایندگان مجلس اعتماد  کرده اند، آنها نیز باید به مردم اعتماد کامل داشته باشند؛ چرا که تاریخ نشان داده است هرگاه به مردم اعتماد کردیم و با توکل بر خداوند عز و جل کار را به دست مردم دلسوز و مسلمان سپردیم؛ پیروز و موفق شدیم، و هر جا که سعی بر حاشیه نشین کردن ملت داشته ایم شکست خوردیم. حال آنکه این رابطه دو طرفه لازم و ضروری می نماید از شما به عنوان نماینده ارشد تیم مذاکره کننده می خواهیم تا با شفاف نمودن مذاکراتی که در کشور سویس اتفاق افتاد، نگرانی ها را نسبت به حاشیه نشین کردن مردم در عرصه های مهم کشور رفع نموده و بر همگان ثابت نمایید که ملت ایرانند که ولی نعمتان این نظامند  و البته نباید فراموش کرد این تنها و تنها مردم هستند که محرم نظام اسلامی هستند پس باید با شفاف سازی نحوه انجام مذاکرات برای مردم آنها را از سرنوشت خود آگاه سازید.


آقای دکتر ظریف
همانگونه که مستحضرید در طول چند قرن اخیر کشورهای غربی ، بارها و بارها با وعده های بسیار فریبنده و در ظاهر اعجاب انگیز اما در باطن پوچ و بی ارزش سعی بر استثمار کشورهای دیگر و رسیدن به منافع نا مشروع و غیر عادلانه خود، داشته اند. و در این راه از هیچ گونه کار شکنی  و دشمنی فروگذار نکرده اند. که قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای و یا رویتر تنها نمونه کوچکی از خروارها ظلم و استثماری است که بر ملت ایران رفته است؛ و در طول مذاکراتی که از ابتدا بر سر مسئله هسته ای داشته ایم به کرات کشورهای غربی نشان داده اند که هیچ قدمی را جهت اعتماد سازی حاضر نیستند، بردارند؛ و این تنها ایران است که باید اعتماد سازی کند. و چنان وانمود می کنند که انگار تا بحال حتی گلوله ای از تفنگ های شان خارج نشده است. این روند نه تنها در زمان دولت قبل بلکه در آن زمان که شخص آقای روحانی نیز به عنوان مسئول پرونده هسته ای بودند، نیز وجود داشته است.


آقای وزیر کمترین حد توقع آن است که طرف غربی مشخص نماید در قبال امتیازاتی که ما می دهیم، چه امتیازات قابل توجه ای حاضر است بدهد و این امتیازات در چه مدت زمانی تحقق می یابد البته ما انتظار داریم که شما همان مقدار که طرف غربی امتیاز می دهد و اعتماد سازی می کند امتیازاتی را بدهید نه آنکه در برابر یک گام کوچک آنها از مواضعمان عقب بنشینید.


جناب آقای دکتر ظریف
قدر مسلم آنچه می توان در رابطه با خط قرمزهایی که طرف مقابل از جمهوری اسلامی باید بپذیرد ، گفت این است که هر آنچه تاکنون در فن آوری هسته ای به تایید آژانس انرژی اتمی در بوشهر ، نطنز، فردو ، اراک و ... به صورت صلح آمیز بدست آمده بر جای خود پابرجاست، و صحبت از مذاکره بر سر این دست آوردها من جمله حق غنی سازی 20 درصد، جز توهین به ملت ایران و نادیده گرفتن تمام معاهدات بین المللی پیام دیگر در بر ندارد؛ و این کار جز اینکه دیوار بی اعتمادی ملت و دولت ایران با 5+1 را بلند تر می کند فایده دیگری ندارد.


آقای وزیر
باید این نکته را یاد آور شویم اورانیوم با غنای 20 درصدی تنها جهت مصارف پزشکی کاربرد دارد، و هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که پس از گذراندن این همه سختی و دشواری حال پای میز مذاکره بنشینیم و دوباره برای غنی سازی 20 درصد که همه ناظران بین المللی به قانونی بودن آن اذعان دارند بحث و صحبت کنیم.


جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف
وزیر محترم امور خارجه
شما به عنوان نماینده ایران باید توجه داشته باشید که آنچه طرف غربی به اسم امتیاز روی میز مذاکره قرار داده است "آب نبات غلطانی" نباشد، چرا که ما برای رسیدن به فن آوری نیروگاه های بوشهر، اراک ، فردو و ...هزینه های بسیاری داده ایم که بخش کوچکی از آن شهادت دانشمندان گران قدرمان است .


و سخن آخر آنکه ما در طی تمام مراحل ،  شما را بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در دنیا حمایت می کنیم و این حمایت تا آنجاست که تلاشهای شما و دوستانتان در راستای اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و انتظار داریم که شما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی  باید در جهت استیفای حقوق تمام ملت ایران تلاش نمایید و همه ی آنچه که حقمان است را بگیرید.


با آرزوی توفیق اللهی
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
دانشگاه های سراسر کشور

  • ۹۲/۰۷/۲۵

نظرات  (۲)

  • ایرانی آزاد
  • شما چکاره مملکتید ؟ اگه همانهایی که به روحانی رای دادند بگن ما آمریکا را به روسیه و چین ترجیح می دهیم چه میگید ؟ اگه بگن انرزی هسته ای نمی خواهیم چی میگید؟ این فقر بی کاری و گشنگی که در مملکت است نتیجه طرز تفکر نوابغی مثل شماست.
    دوست گرامی( ایرانی آزاد) حتما کسانی که به آقای روحانی رای دادند برعکس شما قدر خون شهدا را میدانند!!و البته قدر انقلابی که کردند!! و قطعا صحبت های امام و پیر خودشان که آمریکا را شیطان بزرگ خواند را هم میدانند!!چشمانمان را باز کنیم.ما نمیگوییم آمریکا بد است این خودش است که باظلم و جنگ افروزی خودش را معرفی میکند...
    واقع بین باشیم اگر باز هم انخاباتی بشود و رفراندمی بگزارند این آقای روحانی که با یک حربه ی سیاسی(سیاست خارجه) گزارش و آبادانی که 100 روزه ای را که قول داده بودند جمع کردند وگرنه مجبور بودند کل زمان خدمت به مردمشان را صرف توجیه میکرد!!!
    ما استقبال میکنیم از گفتگوها با اروپا، اما اجازه نخواهیم داد استقلالمان را را با خفت و خواری و کوته فکری عده ای بقول مسول از دست بدهیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">